رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تنها سه درصد زندانیان استان مالی هستند.
کد خبر: ۴۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 02 July 2017
جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته در بحث جلوگیری از تجاوز به اراضی دولتی برنامه‌های خوبی اجرا کردیم افزود: دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها با تشکیل جلسات شورای حفاظت از بیت‌المال جلوی سوء استفاده از اشخاص از اموال عمومی و اراضی دولتی را گرفتند.

وی تاکید کرد: شهرداری‎های استان موظف هستند جلوی ساخت و سازها را بگیرند و همچنین امور ارضی و راه شهرسازی نیز باید از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: مردم باید در هریک از اقدامات حقوقی خود مانند (معاملات ، خرید و فروش ساختمان، زمین و خودرو) مشاوره کنند و مشاوره زمانی اثر بخش است که زمینه برای حل مشکلات باشد.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه طرح جایگزین حبس در قانون جدید آیین دادرسی پیش بینی و به قضات نیز توصیه شده این مهم را رعایت کنند، گفت: زندانیانی که در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند چاره ای نداریم جز نگهداری آنها چون تنها سه درصد زندانیان استان مالی هستند و مابقی سارق ، زندانیان جرایم خشن و مواد مخدرند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما تامین امنیت است و مجازات جایگزین حبس تنها برای جرایم سبک توجیه دارد اما برای کسانی که نظم و امنیت را به مخاره می اندازند توجیه ندارد.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: 90 درصد زندانیان استان مربوط به جراپم خشن هستند که چاره‎ای نداریم جز اینکه در زندان نگهداری شوند.

بدری در پاسخ به این سوال که از اعضای گروه توریستی داعش در استان دستگیر شده اند یا خبر؟ تصریح کرد: در لرستان زمینه ای برای فعالیت گروه‎های تکفیری وجود ندارد چرا که مردم لرستان مردمی نیستند که اجازه فعالیت و جولان به آنان دهند.

وی گفت: البته چندین گروه سیاسی در فضای مجازی فعالیت‎هایی داشتند و اداره کل اطلاعات به آنها تذکراتی داده است اما در مورد داعش هیچ پرونده‎ای در این مورد در استان نداشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار