کاندیدایی که ازروی گرده مردم این شهربا رای بالایی هم توی کرسی مجلس نهم تا به امروزجا خوش کرده است ودفتر و دستک نمایندگی اش هم در طی این چهارسال بیشتر مواقع برروی مردم حوزه انتخابیه اش بسته بوده است.
کد خبر: ۱۵۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 28 December 2015

به گزارش تابناک لرستان ،مدتهاست که در میان عشایربزرگوارخودمان ضرب المثلی باب شده است بدین مضمون که وقتی می خواهنددر حق کاندیدای محبوبی درانتخابات غلوکنند و او را به اوج بزرگی و عظمت برسانند می گویند:"ماشالله باید برودتهران بنویسد."

یعنی اینکه اینقدر توانایی دارد وبه قولی کلاسش بالاست که باید برود درتهران به عنوان پایتخت کشورکاندیدا شود نه این محل محروم ودورافتاده .


حالا این کنایه تا چه اندازه می توانددرمورد لیاقت برخیازکاندیداهای مجلس دهم که در حال حاضرنماینده هستندصدق کندبه این برمی گردد که باید با اشاره به ارزش اعتماد دوسویه بین نماینده ومردم ، به دلایل ثبت نام این کاندیداهای محترم در تهران نظر انداخت.

آن هم کاندیدایی که ازروی گرده مردمشهربا رای بالایی هم توی کرسی مجلس نهم تا به امروزجا خوش کرده است ودفتر و دستک نمایندگی اش هم در طی این چهارسال بیشتر مواقع برروی مردم حوزه انتخابیه اش بسته بوده است.

ظاهراً این شیوه از ثبت نام قرار است در لرستان بابی جدید شود وگویا استارت هم توسط برخینمایندگانمحترم مجلس کلید زده شده است کما اینکه شایعاتی نیز در مورد برخی از نمایندگان فعلی مجلس لرستان برای کاندیداشدن در حوزه های پایتخت وحومه راه افتاده بود.

به راستی دلیلش چیست؟چرا این نماینده محترم که از روی سکوی اعتماد مردم به درون خانه ملت پرتاب شده است اینگونه رفتار می کندوبه قولی رفته است در غربت وغریبی یک کلان شهر کاندیدا شده است؟

اولین دلیلش ازناحیه خودش وهوادارانش شاید این باشد،که بالاخره این حق هرکسی است که در هرکجا که دلش خواست برود کاندیدا شود یا لاقل شاید کسی دوست نداشته باشد درمحل زادگاه خودش کاندیدا شود وبرود تهران ثبت نام کند.

اما اوضاع برخینماینده های فعلی مجلس نهم وکاندیدای مجلس دهم درغربت ،فرق می کندچون قرار بود حوزه انتخابیه شانرا گلستان کنند که نکردند.

قراربود که با پایین آوردن نرخ بالای بیکاری در لرستان مثل یک پهلوان سیاسی شاخ غول بیکاری را برای جوانان بشکنند که نشکستند.

قرار بود که خیلی کارهارا به انجام برسانندکه نرساندند وشهری روی دست مردم گذاشتتند با آرزوهای در دست باد وجوانانی رویا سوخته .

واقعیت آن است که دلیل تراشی برای اینگونه ثبت نامی غیر منطقی است وقابل قبول نیست زیرا این شیوه ازثبت نام بیشتر حکم دهن کجی به مردمی نجیب دارد که یک دوره به وی اعتماد کردندوحالا او به مردم بی اعتماد است.

یک نوع دهن کجی که زاییده بی اعتمادی به مردمی است که چهارسال قبل با اعتماد اوراروی کرسی مجلس نشاندند ویادش دادند که مزه قدرت چقدر چسبناک وگس است وآرامش بهارستان چه طعم شیرینی دارد که دل کندن ازش خیلی سخت است.

اما چرا این مرد محترم به مردم حوزه انتخابیه خودش بی اعتماداست ودرغریبی کاندیدا شده است:

1-چون خود نماینده محترم فعلی و کاندیدای مجلس دهم درغربت تهران ،بهترازهرکسی می داند که تکرارانتخابش در شرایط تازهواین اقبال عمومی بالابه اصلاح طلبان واعتدالیون سخت بوده وکاندیداتوری در این شرایط مانند گرفتن اسپی کوه به کلند است.

از طرفی تجربه نشان داده که مردم شهرهاخیلی به ندرت کاندیدایی رادوباره تکرار می کنند تازه آن هم کاندیدایی از تیپ وی با این کارنامه تیره رنگ وعملکرد کج وکوله که در طی این چهارسال انبارکرده است.

2-چون خودش بهتر از هرکسی می داند که هیچ برگ زرینی توی کارنامه اش نیست جزتعلق خاطر و حمایت ازتفکر یک جریان خاصکه کشور را دچار تحریم وتهدید جنگ کردوحالا هم خوب می داند که تاریخ مصرف این جریان هم به سر رسیده وبدتر اینکه جایی هم برای بزک کردن به نام اعتدال در شهرشبرایش نیست.

3-چون خودش بهتر از هرکسی می داند که مردم خصوصاًً جوانان حوزه انتخابیه اش دیگر اورا نمی خواهندوبا افزایش سطح مطالبات مردم واین همه جوان تحصیلکرده بیکاروخانواده های آسیب دیده از شرایط تحریمها حتی جوانکهای رای اولی در این دوره هم در بحث ها ونشستها اورا به چالش خواهند گرفت وبه گاه تبلیغات در کوی و بازار و روستاهای حومه اذیتش خواهند کرد.

4-چون خودش بهتر از هرکسی می داند که با اصحاب رسانه واهالی مطبوعات البته ازنوع تیزبین هایش میانه خوبی نداشته وگاه با زبان تهدید با آنها صحبت می کرده است وآنها با نزدیک شدن به فصل انتخابات به سرو صورت عملکردش چنگوله خواهند انداخت.

5-چون خودش بهتر از هرکسی می داند که در طی این دوسال دولت روحانی ،چقدربه مقوله تفکیک قوا بی اهمیت بوده وبا دخالت های بیجا در قوه مجریه و مدیریت استانی چوب لای چرخ دولت تدبیر وامید گذاشته ودیگر ساختار مدیریت استانی وشهریحتی از نوع تیپ اصولگرایش هم به خاطر ازدست ندادن جایگاه دیگربه حرفش نیستند و برایش تره خرد نخواهند کرد.

6-چون خودش بهتر از هرکسی می داند که مانند یک وکیل میهن پرست در کارنامه اش هیچ برگ زرینی دردفاع از منافع ملی که در تاریخ پارلمان این کشورثبت شودوجود ندارد جزشاخ وشانه کشیدن وبه قول لری خودمان" کل کل کردن" با شخصیت های بزرگی مثل محمد جواد ظریف ، عباس عراقچی وعلی مطهری در مقوله برجام وبدین وسیله توهین به شعور یک ملت در انتخاب دولتی(تدبیر وامید) که می خواهدمملکت را سامانی دهدواز تهدید وجنگ وتحریم های جانکاه نجاتش دهد.

-7چون خودش خیلی خوب می داند که به خاطر تعددکاندیداهای هم جناح وتازه نفس اصولگرا دیگربه اندازه یک موزاییک جایی در شهرشبرایش وجودندارد وبایدبرود درجای دیگر زمینش را بیل بزند.

8- چون خودش خوب می داند که این وزن اصلاح طلبان در دوره نهم بودکه برروی بردش تاثیرگذاشت وحالا با توجه به هم قطارشدنش در طی این چهارسال با افرادتندرویی مثل حمید رسایی ومهدی کوچک زاده وده ها آدم عجیب غریب دیگردر مجلس وتوهین وستیز برعلیه اعتدالیون واصلاح طلبان وبرنامه های دولت روحانی ، دیگراصلاح طلبان خرم آبادی برایش سینه سپر نخواهندکردومهمتر اینکه دوستان اصلاح طلب خودشان به وفور کاندیدا دارند.

به راستی این کاندیدای محبوب دور گذشته ونماینده فعلی کجا می خواهد برود؟چه برنامه هایی برای نجات پایتخت دارد؟کدام ایده خلاقانه را برای توسعه حوزه انتخابیه خودش پیاده کرده که حالا بخواهددر پایتخت به شکل گسترده تری عملی اش کند؟

آیا این شیوه از ثبت نام بیشتر شبیه فرار ازمردم نیست ؟البته نه" فرار مغزها "!!بلکه فرار از چنگ بی اعتمادی به مردمی که نمی خواهند اورا تکرار کنند وروی دیدنش را هم ندارند.

اما او باید بداند که صندلی مجلس خیلی بی وفاست. چون وقتی که نزدیک ترین مردم به خودت که به تو اعتماد کردندتورا نخواهند، دیگردر دوردست ترین نقاط هم هیچ مردمی تورا نخواهند خواست زیرا آن خلق وخوی ضد اعتمادوضد مردمی را درکوله ات به آنجاها خواهی برد مگر هوگو گروسیوس حقوقدان قرن شاهنزدهم هلندی باشی که وقتی مردم نادان وجاهل که اندیشه وخرد مدرن او را در نمی یافتند واز هلند تبعیدش کردندگروسیوس فریاد برآورد :" اگر کسی مرا نخواهد بگذار نخواهد جهان فراخ است."

ولی شواهد نشان می دهد که کاندیدای دوردهم درغربت تهران ونماینده فعلی ما نه صاحب تفکر مدرن وکلاس روشنفکری امثال گروسیوس است ونه مردم خرم آباد خدایی ناکرده نادان وجاهلندکه مثل مردم قرن شانزدهم هلند اورا نخواهندوبدتر اینکه به خاطر غریزه جاه طلبی وعشق به کرسی مجلس جهان هم برایش فراخ نیست ودنیایش خیلی کوچک است.

به هرروی هم اینکه کاندیدای دوره دهم غربت تهران ونماینده فعلی خرم آباد از روی غریزه جاه طلبی اینقدربه مردم حوزه انتخابیه خودش بی اعتماد است واز آنها فرار می کندنشان از حافظه تاریخی مردم شریف خرم آباد دارد.

حافظه ایی که این نماینده فعلی خوب می داند که اگر در خرم آباد کاندیدا شود، درانتخابات هفتم اسفند مردم شریف این شهر کهن تکرارش نخواهند کرد وبه قول عشایر بزرگوار خودمان : ماشالله باید برود تهران بنویسد.


رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار