استاندار لرستان خبرداد:
هوشنگ بازونداستاندار لرستان ،در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک های استان گفت: بخش قابل توجهی از کاهش نرخ بیکاری استان با همکاری بانک ها محقق شده است.
کد خبر: ۲۰۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 09 April 2016


به گزارش تابناک لرستان،هوشنگ بازونداستاندار لرستان ،در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک های استان گفت: بخش قابل توجهی از کاهش نرخ بیکاری استان با همکاری بانک ها محقق شده است.

وی افزود : تا رسیدن به نقطه ایده آل اشتغال فاصله وجود دارد اما باید پذیرفت کاهش بیکاری که طی سال ها ایجاد شده، در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.
بازوند نرخ بیکاری بالا را از چالش های پیش روی توسعه لرستان خواندو اضافه کرد: هرچه این معضل افزایش یابد، توفیق مسئولا در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه کمتر خواهد بود.
وی وضعیت فعلی لرستان را روبه رشد دانست و عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از 34 به 36.2 درصد افزایش یافته که با وجود پیشرفت در این بخش نیز، باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.
بازوند با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' تصریح کرد: چنانچه کار عملیاتی انجام نشود، اقتصاد مقاومتی مفهوم خود را از دست می دهد.
وی مشکل اصلی لرستان را اقتصاد برشمردو خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مدون و جذب مشارکت بخش خصوصی، معضل رکود اقتصادی و ناهنجاری های ناشی از آن را کاهش داد.

بازوند اظهار داشت: بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی لرستان در سال 93 به ترتیب 14.9 و 34.1 درصد بوده که در سال 94 به 13.3 و 36.2 درصد رسیده است.

استاندار لرستان یادآور شد:کاهش مستمر نرخ بیکاری و رتبه لرستان در کشور، طی حدود سه سال گذشته از دستاوردهای مهم دولت اعتدال در این استان محسوب می شود.
هوشنگ بازوند تصریح کرد: طی شهریور 92 تا پایان سال 94، جایگاه بیکاری لرستان در کشور، پنج رتبه کاهش یافته و این در حالی است که طی هشت تا 10 سال گذشته، لرستان همواره در صدر جدول بیکاری کشور قرار داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار