معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:
چرا برخی به دنبال ناامید کردن افراد هستند و باید گفت هیچ‌کس از ناامیدی مردم سود نمی‎برد، افراد باید بدانند که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و سوراخ کردن آن به نفع هیچ‌کس نیست.تعجب است برخی افراد احیای کشت و صنعت را شغل پایدار نبیند، آیا 600 نفری که در کشت و صنعت‌کار می‌کنند شغلشان پایدار نیست، احیای ظرفیت‌ها یکی از کوتاه‌ترین راه‌های شغل پایدار است.
کد خبر: ۲۷۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 12 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: برخی افراد احیای کشت و صنعت را شغل پایدار نمی‌بیند در حالی که احیاء ظرفیت‌های راکد یکی از کوتاه‌ترین راه‌های ایجاد شغل پایدار است.

 سید سعید شاهرخی در شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی‌های مفصل و جامعی در راستای اهدف فرهنگی و اقتصادی استان انجام‌شده تا بتوانیم در مرکز کشور داشته‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی را در بخش‌های مختلف عرضه کنیم.

 وی افزود: افتتاحیه نمایشگاه استان در تهران 25 مردادماه انجام می‌شود که در دو روز نخست همایش فرهنگ و توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با حضور فرهیختگان و مقام‌های عالی کشور و وزرا انجام می‌شود.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات نیز غرفه‌هایی در این نمایشگاه برپا می‌شود و به‌صورت مجزا برنامه‌های فرهنگی، هنری و نشست‌های تخصصی نیز اجرا می‌شود.

 وی در راستای اقدامات انجام‌شده در دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر بیان کرد: باوجوداینکه دولت کشور را از نظر مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در شرایطی ضعیف در دست گرفت، باید ببینیم در طول این سه سال از کجا به کجا رسیده‌ایم.

 شاهرخی تصریح کرد: دولت در شرایطی آغاز به کارکرد که با تورم 42 درصدی و رکود مواجه بود و نفتی که با 145 دلار به فروش می‌رسید امروز با 35 دلار فروخته می‌شود که دولت توانست فشارهای اقتصادی را از روی کشور بردارد و تمام تلاش دولت بر این بوده که به هر شکلی منابع پرداخت یارانه را تأمین کند.

 وی خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم بود و تحریم‌ها سبب شده بود دولت نتواند حتی پول کارکنان سفارت‌خانه‌ها در کشورهای دیگر را پرداخت کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: قبل از دولت تدبیر و امید عملاً طرح‌های سرمایه‌ای زمین‌گیر شده و شهرک‌های صنعتی قبرستانی از صنایع را در دل خود ایجاد کرده بودند؛ دولت تدبیر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را می‌کند تا آوارهای سنگین را از روی  اقتصاد کشور بردارد.

 وی اظهار داشت:  قبل از دولت تدبیر و امید درزمینهٔ اجتماعی و سیاسی واگرایی شدیدی بود و آستانه تحمل گروه‌های سیاسی و اجتماعی در قبال هم به حداقل ممکن رسیده بود، فضای بسته‌ای که بعد از اتفاقات 88 ایجاد شد که خوشبختانه با درایت و تیزبینی مقام معظم رهبری  در نوروز 92 فضا دگرگون شد و با فرمایشات ارزشمند خود که همه باید حضورداشته باشند و تمام  مراحل انتخابات حق‌الناس است و از همه‌کسانی که دل درگرو کشور دارند حضور یابند آن فضای سیاسی باز شد و در خرداد  92 مردم حماسه‌ای را خلق کردند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: دولت تمام تلاش و جدیدت خود را به کار می‌برد و تأکید بر این است که  برنامه‌ریزی کنیم همه در چارچوب قانون در عرصه سیاسی حضور داشته باشند ولی بداخلاقی‌های سیاسی را تحمل نمی‌کنیم، احزاب را باید حمایت کنیم و مسیر فعالیت آن‌ها را بازکنیم که امیدواریم اولین استانی باشیم که خانه احزاب را در استان افتتاح می‌کند.

 وی تصریح کرد: تعجب است برخی افراد احیای کشت و صنعت را شغل پایدار نبیند، آیا 600 نفری که در کشت و صنعت‌کار می‌کنند شغلشان پایدار نیست، احیای  ظرفیت‌ها یکی از  کوتاه‌ترین راه‌های  شغل پایدار است.


 شاهرخی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و پایلوت شدن استان یک فرصت طلایی است که باید همه از آن بهره ببریم؛ اجرای اقتصاد مقاومتی خواست دولت و دستگاه  دولتی نیست بلکه فرمان مقام معظم رهبری است و همه باید در هر جایگاهی که قرار دارند کمک کند.

 وی گفت: چرا برخی به دنبال ناامید کردن افراد هستند و باید گفت هیچ‌کس از ناامیدی مردم سود نمی‎برد، افراد باید بدانند که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و سوراخ کردن آن به نفع هیچ‌کس نیست.

 شاهرخی اظهار کرد: هرکس برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نکند و یا قدم و قلمی که سبب تضعیف اقتصاد مقاومتی شود به دست گیرد برخلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار