وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که لرستان یا بیکار نداشته باشد یا تعداد بیکاران آن حداقل باشد، عنوان کرد: از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به‌خاطر سرمایه گذاری در بخش های مختلف تشکر می کنیم و امیدواریم واحدهایی که در اختیار این قرارگاه وجود دارد را بتوانیم فعال تر کنیم.
کد خبر: ۲۷۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 16 August 2016

 به گزارش تابناک لرستان ،محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در همایش معرفی ظرفیت های اقتصادی لرستان اظهار داشت: امروز در فراکسیون اشتغال و تولید مجلس مباحثی در زمینه انجام برخی برنامه ها برای ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته مطرح کردیم و با کمک چند نماینده در این زمینه موادی تهیه شده که فردا در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح خواهد شد.

نعمت زاده با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از اقدامات بخش خصوصی و سرمایه گذاران است، تصریح کرد: رئیس جمهور کشور دو روز پیش در سفر به کهکیلویه و بویر احمد سرمایه گذاری را یک عبادت دانست و گفت اگر این سرمایه گذاری بتواند منجر به ایجاد اشتغال شود به تعداد افرادی که مشغول به کار می شوند برای سرمایه گذار خیر و صواب به همراه خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه هر اندازه در لرستان کار شود، باز هم جای کار بیشتر وجود دارد، بیان داشت: در جنگ تحمیلی و در شرایط بمباران خط انتقال برق ۱۳۲ ولت را از همدان به استان های لرستان، کرمانشاه و سنندج انتقال دادیم زیرا به دنبال این بودیم برق را به استان ها بیاوریم و شرایط و امکانات استان ها به گونه ای باشد که سرمایه گذاران بتوانند سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز لرستان استانی است با تمام زیربناهای خوب است، افزود: اگر نواقصی در این استان وجود داشته باشد وظیفه ما به عنوان حکومت این است که آن ها را تامین کنیم.



نعمت زاده با بیان اینکه لرستان دارای شخصیت های شاخصی در دولت است، عنوان کرد: تقوی نژاد از شخصیت هایی بوده که قول داده است از تولید و صنعت لرستان حمایت کند و بخشنامه ای را پیگیری کرده است که مطالبات و بدهی های طرح های کوچک و متوسط را به مدت یکسال به عقب بیندازند.

وی گفت: از پنج تا شش سال تا حداکثر ۱۳ سال قانون معافیت مالیاتی در مناطق کمتر توسعه یافته وجود داشته که قانون خوبی بوده و از ابتدای امسال اجرایی شده است لذا با وجود این قانون سرمایه گذاران به راحتی می توانند در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مزایای دیگری همچون یارانه سود تسهیلات برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که اگر در قالب برنامه تصویب شوند مشوق هایی برای حرکت های بیشتر در زمینه سرمایه گذاری خواهد بود.

نعمت زاده با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که لرستان یا بیکار نداشته باشد یا تعداد بیکاران آن حداقل باشد، عنوان کرد: از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به‌خاطر سرمایه گذاری در بخش های مختلف تشکر می کنیم و امیدواریم واحدهایی که در اختیار این قرارگاه وجود دارد را بتوانیم فعال تر کنیم.

وی گفت: کارخانه پرس خرم آباد در گذشته فعالیت های خوبی داشت ولی چندین سال است که تعطیل شده و امیدواریم این کارخانه دوباره فعال شده و توسعه پیدا کند که هفته پیش نامه ای به طیب نیا نوشته و از ایشان خواهش کردیم نسبت به راه اندازی این کارخانه کمک کنند تا ما بتوانیم این کارخانه را توسعه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ما متعهد شدیم کارخانه تایر سازی را از طریق مشارکت ۸۰ درصدی بخش خصوصی در خرم آبادراه اندازی کنیم و امیدواریم مسائل این کارخانه برطرف شده و این کارخانه با ظرفیت ۵۰ هزار تن ایجاد شود.

نعمت زاده افزود: به دنبال این بودیم از یک شریک خارجی که یکی از شرکت های فرانسوی است در این پروژه استفاده کنیم که این شرکت امروز و فردا کرده لذا ما کار را پیش خواهیم برد و بعدا این شرکت را به پروژه مورد نظر ملحق خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار