استاندار لرستان:
شب‌ها بعد از ملاقات‌های عمومی نمی‌توانم بخوابم وقتی می‌بینم زنی به خاطر 15 میلیون تومان در زندان به سر می‌برد
کد خبر: ۳۲۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 13 November 2016
به گزارش تابناک لرستان، لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل استان، اظهار کرد: در راستای تسهیلات، مدیران بانک‌های استان همکاری زیادی با واحدها داشته‌اند و دستگاه‌های اجرایی نیز بسیار همراه بوده‌اند اما در این میان حساسیتی که بین مدیران وجود دارد در بدنه کارمندی نیست.
وی اضافه کرد: آنان نمی‌خواهند هزینه‌ای بابت توسعه پرداخت کنند و به صورت عمقی به این مساله نمی‌پردازند. توسعه هزینه دارد و اگر پرداخت نشود کاری از پیش نمی‌رود.
مدیران باید وجدان کاری را به بدنه سازمان ببرند. بازوند با بیان اینکه این کارها روزی باید ریشه‌ای حل شوند، افزود: از سال 82 استارت خصوصی‌سازی شرکت پارسیلون زده شد و در سال 92، وضعیت آن تغییر کرد. استاندار لرستان با بیان اینکه اینجا نیامده‌ایم که باج بدهیم و یک ریال هم نخواهیم داد، گفت: علیرغم تمامی حواشی نزدیک به دو سال و نیم درگیر افتتاح این شرکت بودیم و هفته پیش آن را به ستاد تسهیل بردیم.
وی تصریح کرد: اگر کشت و صنعت را پیگیری نمی‌کردیم کسی ما را بازخواست نمی‌کرد. همچنین برای مواد غذایی گهر تلاش‌های زیادی انجام دادیم.
متأسفانه احساس می‌کنیم که در بین بدنه دستگاه‌ها تعصب و حساسیتی وجود ندارد. بازوند یادآور شد: گلخانه دیناروند نیز حدود 8 سال تعطیل بود و هیأت مدیره، آن زمان حق مدیریت می‌گرفتند در حالی که بابت کارخانه‌ای که تعطیل بوده نباید اینقدر پول پرداخت شود. وقتی کارخانه‌ای تعطیل است چه حق مدیریتی باید داده شود؟ اصلاً مردم را می‌بینند که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
استاندار لرستان با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها به مشکلات اجتماعی تبدیل شده‌اند، افزود: چرم و پوستی که کار می‌کرد به بخش خصوصی فروخته شد و حال می‌گویند سند به اسم است چرا باید این کار را بکنم؟ وی با بیان اینکه با وجود این همه جاذبه، وضعیت بیکاری ما نگران‌کننده است، گفت: شب‌ها بعد از ملاقات‌های عمومی نمی‌توانم بخوابم وقتی می‌بینم زنی به خاطر 15 میلیون تومان در زندان به سر می‌برد.
بازوند بیان کرد: کارمند و مدیر باید ریسک‌پذیر باشند و نباید کارهای سخت را دور بزنیم. برای ساخت فرودگاه هیچ فشاری روی ما نبود اما بایستی روزی کارهای زیرساختی انجام می‌شد. استاندار لرستان ادامه داد: همچنین راه‌آهن با تمام گرفتاری‌هایی که وجود دارد با 900 نفر در حال فعالیت است.
پروژه‌ای عظیم که ریسک آن نیز بالاست. وی اظهار کرد: باید حساسیت خود را به بدنه انتقال داده و از سد کارمندی عبور کنیم.
امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم همان طور که شرکت پارسیلون بعد از 20 سال تعیین تکلیف شد.
بازوند تأکید کرد: به صلاح نیست سراغ پروژه‎ای برویم که پول و برگشت سرمایه ندارد. طرح‌ها باید توجیه اقتصادی داشته و اگر به ضرر استان بودند انجام نشوند. نباید با دادن تسهیلات به طرحی که توجیه ندارد سرمایه‌ها را بلوکه کرد.
استاندار لرستان گفت: بانک‌ها بررسی کنند و اگر طرحی صرفه داشت تسهیلات بدهند وگرنه به سرنوشت امروز که پول‌های ما معوق شده‌اند و در ستاد تسهیل مطرح می‌شوند دچار خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۹۹ میلیون یورو اعتبار برای کارخانه لاستیک‎سازی خرم آباد عقد قرارداد کرده است، همچنین بانک ملی استان ۱۹۰ میلیون دلار اعتبار برای نیروگاه خرم‎آباد و  ۱۵ میلیون دلار اعتبار از سوی بانک صنعت و معدن برای کارخانه سیمان سفید ازنا اختصاص داده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار