معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان:
طبیعت بکر و پتانسیل نهفته ای در این منطقه برای جذب گردشگر وجود دارد که می توانیم با یک سری اقدامات از جمله تعریض جاده ضریب ایمنی محور را بالا ببریم
کد خبر: ۳۲۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 15 November 2016
به گزارش تابناک لرستان،معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان گفت:یک میلیارد و 500میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث استان جهت لایروبی رودخانه فصلی روستای سفیدکن از توابع بخش سیلاخور دورود اختصاص یافت.
محمد اصلانی در حاشیه بازدید از روستای سفید کن دورود اضافه کرد:سال گذشته در اثر بارندگی روستای سفیدکن در محاصره سیل قرار گرفت که خساراتی را برای اهالی در پی داشت.
وی بیان داشت: با پیگیری فرماندار دورود از طریق ماشین آلات قرارگاه خاتم به مدت سه روز کار لایروبی قسمتی از این رودخانه صورت گرفت که با اختصاص این مبلغ در چند روز آینده کار لایروبی رودخانه به طول پنج کیلومتر دو باره آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت:رودخانه سیلاخور نیز از روستای سفیدکن عبور می کند که امورآب استان نسبت به لایروبی نقاط بحرانی رودخانه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی در خصوص پل ارتباطی روستای سفیدکن گفت:وضعیت فعلی پل به گونه ای است که به علت عدم لایروبی در سالهای متوالی در اثر سیل و بارندگی های زیاد آب رودخانه طغیان کرده که می بایست عرشه های این پل به میزان یک متر بالا آورده شود.
وی اضافه کرد:اداره کل راه و شهرسازی و امور آب استان برآورد لازم را جهت ترمیم و افزایش ارتفاع پل روستای سفید کن انجام داده و به معاونت عمرانی استانداری لرستان اعلام خواهند کرد.
 
ضریب ایمنی محور دورود-عمارت بسیار پایین استمعاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری همچنین در بازدید از محور دورود-روستای عمارت گفت:طبیعت بکر و پتانسیل نهفته ای در این منطقه برای جذب گردشگر وجود دارد که می توانیم با یک سری اقدامات از جمله تعریض جاده ضریب ایمنی محور را بالا ببریم.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه خطوط ریلی راه آهن ناحیه لرستان از زیر این محور عبور می کند اداره کل راه آهن می بایست اقدامات تأمینی ویژه ای را در این خصوص انجام دهد.وی خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز تا هفته آینده در این محور شناسایی شده که توسط اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای به اداره کل راه آهن جهت بررسی و مطالعات لازم اعلام می گردد.
بازدید از روند اجرای پروژه کمربندی دورود و زیرگذر روستاهای زرگران و سیاهکله و پل لبان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان به شهرستان دورود بود.در این بازدیدها فرماندار دورود،مدیران کل راه آهن،آب منطقه ای،بنیاد مسکن،راه و شهرسازی استان،بخشداران مرکزی و سیلاخور و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار