نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:
عباس گودرزی عامل موثر بروز آسیب های اجتماعی را بی عدالتی در تقسیم و توزیع فرصت های شغلی و امکانات مادی و معنوی در جامعه دانست و گفت: متاسفانه بی عدالتی باعث شکل‌گیری آسیب های اجتماعی در جامعه و تقویت آن شده و گاهی نیز باعث از بین رفتن قبح آنها می‌شود؛ در حالی که آسیب های اجتماعی با روح نظام اسلامی و در واقع هویت دینی و ملی ما سازگار نیست.
کد خبر: ۲۷۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 17 August 2016

عباس گودرزی در گفت و گو با خانه ملت، عامل موثر بروز آسیب های اجتماعی را بی عدالتی در تقسیم و توزیع فرصت های شغلی و امکانات مادی و معنوی در جامعه دانست و گفت: متاسفانه بی عدالتی باعث شکل‌گیری آسیب های اجتماعی در جامعه و تقویت آن شده و گاهی نیز باعث از بین رفتن قبح آنها می‌شود؛ در حالی که آسیب های اجتماعی با روح نظام اسلامی و در واقع هویت دینی و ملی ما سازگار نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با استناد به بند 9 اصل سوم قانون اساسی، یادآور شد: هر چند این اصل به رفع تبعیض، بی عدالتی، توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات مادی و معنوی اشاره دارد اما امروزه به این اصل بی توجهی شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از رابطه بازی و بی عدالتی در جذب نیروی کار انتقاد کرد و ادامه داد: امروزه برخی جوانان به واسطه آشنایی با مسئولان و مقامات و به نوعی با رابطه و پارتی بازی شاغل می شوند در حالی که جوانان تحصیلکرده زیادی در کشور داریم که پارتی نداشته و از فرصت های شغلی محروم می شوند که این موضوع اجحاف به حقوق ملت است.

معضل بیکاری متولی ندارد

گودرزی با انتقاد از اینکه معضل بیکاری متولی ندارد، افزود: متاسفانه بیکاری هیچ متولی واحدی ندارد و این موضوع برای ملت غیرقابل تحمل است زیرا نبود یک متولی واحد منجر به رابطه بازی و بی عدالتی در جذب نیروی کار  شده است.

لزوم تعیین متولی واحد برای رفع معضل بیکاری

وی بر لزوم تعیین متولی واحد برای رفع معضل بیکاری در کشور تاکید کرد و افزود: باید دستگاه و مجری واحدی در راستای جذب نیرو برای نهادها، شرکت ها و مراکزی که به دنبال جذب نیروی انسانی هستند مشخص و تعیین شود که جوانان تحصیلکرده بیکاری که پارتی ندارند بتوانند به راحتی شاغل شوند.

آسیب های اجتماعی معلول نابرابری های اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه آسیب های اجتماعی معلول نابرابری های اجتماعی است، تصریح کرد: توجه به تامین امکانات و استفاده برابر افراد جامعه از امکانات و فرصت های شغلی منجر به توسعه و گسترش عدالت در جامعه و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

برنامه های طراحی شده باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، طلاق را از دیگر آسیب های اجتماعی کشور دانست و در رابطه با عدم اعلام آمار آن، گفت: از آنجایی که طبق قانون اساسی تمامی برنامه های طراحی شده از سوی مسئولان باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد بنابراین هر فعل، اقدام و عملی که از سوی مسئولان و دستگاه های ذی ربط در این رابطه متصادر می شود باید منجر به تحکیم بنیان خانواده شود زیرا خانواده واحدی بنیانی است.

لزوم جذب جوانان جویای کار تحصیلکرده در نهادها و دستگاه‌ها

گودرزی افزود: البته اعلام و عدم اعلام آمار طلاق مشکلی از معضل طلاق رفع نمی کند باید دید که اعلام آمار آسیب های اجتماعی از جمله طلاق چه کمکی می تواند به تحکیم بنیان خانواده نماید بنابراین بهتر است به جای اینکه تمامی اهتمام خود را در جهت اعلام آمار طلاق صرف کنیم به دنبال راهکارهای موثر برای مقابله با این معضل باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سوی دیگر برخی هستند که زندگی خود را با تمامی مشکلات حفظ می کنند در حالی که این امکان وجود دارد که اگر آمار طلاق به راحتی در جامعه اعلام شود افراد راحت تر به طلاق روی بیاورند زیرا تحمل درد مشترک، راحت است؛ البته رسیدگی به موضوع طلاق و رفع آن باید مساله اصلی باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ریشه یابی و آسیب شناسی معضل طلاق تاکید کرد و یادآور شد: علت شیوع آمار طلاق باید در جامعه ریشه یابی و به نوعی دغدغه مسئولان باشد زیرا توجه مسئولان کاهش آمار این معضل را در پی دارد البته بهتر است مسئولان به دنبال رفع تمامی آسیب های اجتماعی باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار