نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین اندیشه امام و رهبری برای ادامه انقلاب ولایت‌فقیه است.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲ 03 June 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام آیت‌الله هاشم نیازی امروز (۱۴ خردادماه) در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: تنها راه ادامه این انقلاب حفظ مبانی و اندیشه‌های امام راحل است و هرسال در این اجتماعات مبانی و اندیشه امام برای نسل‌های جدید بازگو شود.

وی یادآور شد: مهمترین اندیشه و مبانی امام برای ادامه انقلاب این است که امام راحل پایه‌گذار اصل ولایت‌فقیه بود و به معنای این است که حکومت باید بر اساس قوانین و احکام اسلامی و رهبری‌های یک مجتهد فقیه عادل باشد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های فکری امام (ره) این بود که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود که در عصر حاضر مردم به عینه شاهد پشتیبانی مردم از ولایت‌فقیه بودند و ولایت‌فقیه نیز از آسیب‌ها جلوگیری کرد.

نیازی اضافه کرد: ولایت‌فقیه در طول بیش از ۴۰ ساله انقلاب حافظ انقلاب بوده است، در جریان شهادت رئیس‌جمهور، ولایت‌فقیه انقلاب را حفظ کرد، در شرایطی که کشور رئیس‌جمهور ندارد و مجلس هم نداریم ولایت‌فقیه کشور را اداره کرد و هیچ خللی ایجاد نشد و این به برکت ولایت‌فقیه بود.

وی بیان کرد: در این شرایط به برکت رهبری، ولی فقیه، اختلالی در امورات کشور پیش نیامد و سراسر دنیا در تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش شرکت کردند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همواره رهبر معظم انقلاب به حفظ مبانی و اندیشه‌های امام (ره) برای نسل جدید تأکید دارد و اگر انقلاب از مبانی و خط امام (ره) خارج شود انقلاب ضربه خواهد خورد، تأکید مقام معظم رهبری به حفظ مبانی و اندیشه‌های امام (ره) است.

نیازی تصریح کرد: مهمترین اندیشه امام و رهبری برای ادامه انقلاب ولایت‌فقیه است، این‌که امام پایه‌گذار اصل ولایت‌فقیه بود، به معنای اینکه حکومت بر اساس احکام اسلامی اداره شود.

نقش امام خمینی (ره) در خنثی کردن فتنه شاه بسیار مؤثر بود

وی با اشاره به حضرت آیت‌الله بروجردی (ره)، گفت: هنگامی‌که این مرجع عالی‌قدر رحلت کردند اکثر کشور‌های مسلمان جهان پرچم‌ها را نیمه افراشته کردند و ۴۰ روز ایران عزای عمومی بود، شاه کشور اعلام کرد گرفتار مانع بزرگی مثل مرجعیت آیت‌الله بروجردی (ره) که دیگر نیست لذا شاه جریان ایالتی و ولایتی را اعلام کردند که نقش امام خمینی (ره) در خنثی کردن فتنه شاه بسیار مؤثر بود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با وحدت مراجع وقت بر علیه توطئه شاه، عظمت مرجعیت را احیا کرد و اجازه نداد عظمت مرجعیت شیعه خدشه‌دار شود.

نیازی اضافه کرد: سیاست رضاخان جمع‌آوری حوزه‌های علمیه بود فقط به مراجع و مجتهدین اجازه فعالیت داد، اولین نقش امام خمینی (ره) برای ماندن مرجعیت در ایران تشکیل وحدت مرجعیت بود و اولین سیلی را به جریان شاه زد.

وی بیان کرد: ضامن پیروزی انقلاب وحدت کلمه است، مشارکت مردم در انتخابات مختلف باعث وحدت است، یکی از اندیشه‌های امام (ره) این بود هر چیزی که از طرف دشمن اعلام می‌شود باید برعکس آن را انجام دهیم، یعنی دشمنان از هرکسی در انتخابات حمایت می‌کنند مردم عکس حرف دشمنان را انتخاب کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار