همگام با سرتاسرکشور زنگ شروع گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درشهرستان پلدختر به صدا درآمد.
کد خبر: ۱۷۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 01 February 2016

همگام با سراسرکشور زنگ شروع گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درشهرستان پلدختر به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری تابناک از پلدختر لرستان، همگام با سرتاسرکشور زنگ شروع گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درشهرستان پلدختر به صدا درآمد.


امام جمعه پلدختر صبح روز دوشنبه 12 بهمن ماه در مراسمی که مناسبت سالروز بازگشت امام خمینی (ره) وآغاز شروع دهه فجردر مدرسه نمونه دانش شهرستان برگزار گردید گفت: حرکت انقلاب ما از مساجد بود.

حجة السلام محمد سوری با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام مرکز بیداری اسلامی بوده است اشاره کرد: این حقیقت در رابطه با انقلاب ما نیز صدق می کند.

وی با بیان اینکه متن انقلاب ما وهمچنین کشورهای اسلامی ازمتن مساجد بوده است تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فقط انقلاب هایی که از مساجد شروع شده اند پایدار مانده اند.

سوری ادامه داد: نمونه آن انقلاب الجزایر است که در متن مساجد شروع شد وبه فرموده مقام معظم رهبری تا زمانی که مسئولین آن با مساجد درارتباط بودند پایدار بودوماهیت فطرتش تغییر نکرده بود ولی با قطع ارتباط با مساجدماهیت وفطرت آن نیز عوض شد.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه ارتباط ما با مساجد وجود دارد وآن خوراک فرهنگی ما از مساجد تامین می شود انقلاب ما بیمه است.

سوری با اشاره به اینکه مساجد پشتوانه انقلاب هستند تصریح کرد: باید مساجد را تقویت کنیم ودر این زمینه حضورفعال داشته باشیم .

امام جمعه پلدختروحدت کلمه ،گوش به فرمان امام (ره) بودن وتدین مردم را سه عنصر موثر در پیروزی انقلاب اسلامی دانست وافزود: وحدت کلمه وحرکت در زیر پرچم وحدانیت خداوند منیت ها را کنار زد وباعث پیروزی انقلاب گردید.

سوری با اشاره به اینکه گوش به فرمان بودن امام (ره) عنصر موثر دیگری در پیروزی حرکت انقلاب بود تاکید کرد: تبعیت از ولی فقیه زمان ورهبری معظم ، انقلاب مارا بیمه می کند.

وی تدین واعتقادات مذهبی واراده مردم را عنصر دیگری در پیروزی انقلاب دانست وعنوان کرد: بین انقلاب هایی که بر اساس خواست مردمی صورت می گیرد با انقلاب هایی که بر اساس دسیسه وکودتا شکل می گیرند تفاوت ماهوی وجود دارد.

سوری با مثال زدن از کشورهایی که کودتا می کنندگفت: اینگونه تحولاتی ماندگار نیستندونمونه آن حسنی مبارک است که از این راه به حکومت رسید.

محمد سوری با بیان اینکه انقلاب ما برخاسته از اراده وتدین مردم بودخاطر نشان کرد: چیزی که انقلاب مارا بیمه می کندحضور فعال وعقیده مردم است که برخاسته از تدینشان است .


امام جمعه پلدختر در پایان با ستایش از حضور فعال مردم انقلابی ایران تاکید کرد: هرزمان که برای کشورکوچکترین مشکلی پیش می آید بسیج مردمی وارد می شودوفتنه ها را خاموش می کند.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور مسئولین شهرستان پلدختراز جمله نورالدین درمنان فرماندارپلدختر، فرمانده نیروی انتظامی ، فرمانده سپاه پاسداران ودیگر مسئولین ومدیران اجرایی شهرستان در مدرسه نمونه دانش شهرستان پلدختر برگزار گردید.

گفتنی است که در پایان ،مراسم رژه ایی با حضورمسئولین ومدیران تمام ادارات شهرستان از میدان بسیج به طرف ورزشگاه شهید سرمالیان انجام شد.

خبرنگار : رضا جودکی نژاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار