کد خبر: ۲۲۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 09 May 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری ،تخصصی شدن فعالیت‌های شهرداری امری ضروری است. باید هر سازمان شهرداری به وظیفه ذاتی و تخصصی خود عمل کند و فعالیت‌های تخصصی به صورت یکپارچه زیرمجموعه سازمان تابعه باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شهرداری‌ها دارای سازمان‌های متعددی همچون اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آتش‌نشانی، عمران، فضای سبز و پسماند هستند.
«رضا بیرانوند» افزود: سازمان‌های شهرداری به واسطه سیاست کاری خود، دارای متخصصان و کارشناسان متعددی هستند.
این عضو شورای شهر خرم آباد تأکید کرد: واگذاری فعالیت‌های تخصصی به آن‌ها نتیجه بسیار مناسبی در پی خواهد داشت و منجر به توسعه هرچه بیشتر شهر و ارتقای فعالیت‌های اداری شهرداری خواهد شد.
وی گفت: به عنوان نمونه سازمان آتش‌نشانی وظیفه امداد و نجات را بر عهده دارد و به همین دلیل نباید شهرداری‌های مرکزی و مناطق به امداد و نجات بپردازند.

افزایش بهره‌وری در شهرداری
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: اکنون مشاهده می‌شود که شهرداری‌های مناطق خود به نگهداری و کاشت فضای سبز توسط پیمانکاران اقدام می‌کنند.
وی افزود: این در حالی است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری وظیفه این اقدام را دارد و کارشناسان مربوطه این سازمان می‌توانند به صورت علمی در مورد فضای سبز تصمیم‌گیری کنند.بیرانوند بیان کرد: با عملکرد مثبت شورای شهر و شهرداری در حال تخصصی کردن فعالیت‌های شهری هستیم، چرا که اساس ایجاد این سازمان‌ها نیز تحقق این هدف بوده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: در همین مورد و برای تحقق این هدف در روزهای گذشته نگهداری و کاشت فضای سبز شهرداری منطقه 2 از پیمانکار گرفته شده و به سازمان فضای سبز و پارک‌ها محول شده است.
وی بیان کرد: به هر حال شهرداری مرکز و مناطق دارای وظایف ذاتی خود همچون سیاست‌گذاری، ساخت‌وساز، مبلمان شهری و درآمدزایی هستند و باید اقدامات تخصصی به سازمان‌های مختلف آن واگذار شوند تا موفقیت‌های مناسبی به دست آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار