کد خبر: ۲۹۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 06 September 2016

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: دبی حاصل از نشت‌های نامرئی آب شرب استان، 40 لیتر در ثانیه است.

مهندس حمیدرضا کرم‌وند  اظهار کرد: كشور ايران در زمره مناطق نيمه خشك دنياست. مقدار كم بارش در ايران، خشكسالي‌هاي مداوم به همراه رشد روزافزون جمعيت و افزايش تقاضا باعث محدوديت شديد منابع آب تجديد پذير در كشور شده است.

وی اضافه کرد: مصرف بالاي آب در استان به دليل گرماي هوا، فرسودگي و قدمت شبكه توزيع آب اهميت مديريت تقاضا و اصلاح الگوي مصرف را آشكار مي‌سازد.

کرم‌وند ادامه داد: به منظور كاهش تلفات شبكه توزيع آب و بهبود الگوي مصرف مشتركين، دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شكل گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: در این شرکت در بخش آب بدون درآمد اقداماتی مانند خریداری 15 دستگاه کنتور الکترومغناطیس از سایز 300 تا 600 میلی‌متر از محل اعتبارت عمرانی ملی برای واقعی سازی میزان تولید آب انجام شده است.

وی افزود: همچنین 165 کیلومتر از طول شبکه توزیع آب و 10 هزار و 200 رشته از انشعابات مشترکین در شهرهای استان به صورت امانی نشت یابی و مشخص شد دبی حاصل از نشت‌های نامرئی به میزان 40 لیتر در ثانیه است.

کرم‌وند به خرید 15 دستگاه کنتور الکترومغناطیس جهت نصب بر روی خروجی مخازن شهرهای استان اشاره کرد و گفت:  از محل اعتبارات عمرانی ملی نیز 1500 دستگاه یک دوم اینچ جهت تعویض کنتورهای خراب مشترکین خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان یادآور شد: همچنین نه دستگاه نشت‌یاب ژئوفون برای نشت‌یابی فعال شبکه توزیع آب از محل اعتبارات عمرانی ملی توسط این شرکت خریداری شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار