مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه مولدسازی یک حرکت تحولی در اقتصاد کشور است، گفت: استان در مولدسازی در رتبه دهم کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷ 31 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، علی محمدی با اشاره به سهمیه ۱ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومانی لرستان در حوزه مولدسازی، مولدسازی را یک حرکت تحولی در اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: از طریق مولدسازی و فروش اموال مازاد، منابع لازم جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان در خصوص عملکرد حوزه مولدسازی در رتبه دهم کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: مولّدسازی به معنای بهینه‌سازی دارایی‌های مازاد دولت برای احیای واحد‌های تولیدی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در راستای استفاده‌ی حداکثری از منابع بالفعل برای بالقوه کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه کار بزرگی در حوزه مولدسازی در استان در حال انجام است، گفت: ۱۶۴ ملک متعلق به ۱۷ دستگاه اجرایی لرستان به تهران ارسال که ۱۰۷ ملک مازاد تشخیص داده شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه لرستان دستگاه‌هایی هستند که بیشترین املاک مازاد را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: تأمین مالی، تکمیل و توسعه بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان و ارتقای زیرساخت‌ها از طریق مولدسازی کام مردم را شیرین خواهد کرد.

محمدی یادآور شد: ۵۳ ملک مازاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با ارزش ۱۷۲ میلیارد تومان وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه پس از انجام فرآیند فروش املاک، نهایتاً پایان سال گذشته وارد مرحله تهاتر با قرارگاه خاتم با اولویت تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد شدیم، بیان کرد: آموزش و پرورش استان نیز ۴۷ ملک مازاد دارد که ۳ مورد آن برای فروش معرفی شده و همچنین جهاد کشاورزی لرستان نیز ۲۱ ملک معرفی کرده که همگی مجوز فروش دارند.

وی ارزش این تعداد ملک را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: اجرای درست طرح مولدسازی، موتور محرک تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار