مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از ایجاد چندین کارگاه آموزشی در شهرستان‌های رومشکان، معمولان و جنوب شهر خرم‌آباد در صورت تامین فضای مناسب خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸ 30 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، علی پاشایی در اولین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان لرستان که به ریاست سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضای کارگروه از جمله مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نیز مسئولان و نمایندگان یگان‌های انتظامی، نظامی و دفاعی استان در استانداری برگزار شد در گفتگو با ایسنا هدف از این نشست را تعیین خط مشی کارگروه، رویکرد‌ها و تبیین دستورالعمل‌ها برشمرد.

وی از تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به همت ریاست سازمان به عنوان یک اقدام تاریخی در جهت تغییر رویکرد‌های سازمان در تحقق نهضت ملی مهارت آموزی در کشور یاد و اظهار کرد: براساس ماده ۱۷ اساسنامه مبنی بر لزوم تشکیل کارگروه مهارت آموزی در استان‌ها، دستورالعمل توسعه شورای مهارت آموزی در ابتدای سال جدید توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر کارگروه توسعه مهارت استان ضمن تشریح دستورالعمل شورای مهارت آموزی استان، به قابلیت‌ها و ظرفیت بالای آموزش فنی و حرفه‌ای در پیشبرد اهداف مهارت آموزی اشاره کرد و یادآور شد: موازی کاری دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات آموزشی بی‌کیفیت یکی از موانع توسعه مهارت‌آموزی است.

این مقام مسئول یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را ترویج و گسترش آموزش‌های مهارتی در مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و اظهار کرد: در این راستا مقرر شده در صورت تامین فضای مناسب توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، چندین کارگاه آموزشی در شهرستان‌های رومشکان، معمولان و جنوب شهر خرم‌آباد ایجاد شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان ادامه داد: ما اعتقاد داریم لازمه اقدام زیرساختی در بحث آموزش و اشتغال پایدار حرکت به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه این آموزش‌ها است، لذا نگاه ویژه به این حوزه ضرورت دارد.

پاشایی با اشاره به خوشه‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۴ بخش خدمات، صنعت، هنر و کشاورزی افزود: جامعه هدف ۱۹ گروه از جمله دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کودکان کار خیابانی، آسیب دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و ... را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان لرستان دارای ۱۹ مرکز ثابت، ۴۷۰ آموزشگاه فعال فنی‌وحرفه‌ای، سه مرکز جوار پادگان، ۱۱ مرکز جوار دانشگاه و ۱۲ مرکز جوار کارگاهی است که در دو بخش دولتی و خصوصی فعال بوده و بیشترین آموزش‌ها به ترتیب در حوزه صنعت و خدمات بوده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار