مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ 30 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، اعظم روانشاد امروز (دهم خردادماه) در دیدار حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، ضمن خیرمقدم به سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهار کرد: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که همواره به اشکال مختلف مورد تأکید و توجه رهبر انقلاب بوده است و در صدر شاخص‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار دارد.

وی ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: به‌منظور انجام اقدامات مؤثر فرهنگی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده باید از موازی‌کاری جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی، لازمه تحقق اهداف این حوزه است.

روانشاد با اشاره به برگزاری رویداد‌های مهم فرهنگی در کشور همچون «پایتخت کتاب»، «جام باشگاه‌های کتابخوانی»، «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به سابقه حضور خرم‌آباد در نیمه‌نهایی پایتخت کتاب و عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها نیاز است همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد چراکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه فضای شهری را باید به سمتی برد که افراد بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا کنند، گفت: باید فرصت مطالعه را جز در رده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان در خانواده‌ها نیز ایجاد کنیم و آن چیزی که می‌تواند در محقق شدن این کار یاری‌رسان باشد، فضاسازی مناسب با این موضوع در سطح شهر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند کتاب را به‌عنوان یک موضوع مهم پیش چشم مردم قرار داده و مطالعه را به آن‌ها یادآوری کند حضور کتاب به‌عنوان یک نماد در محیط‌های شهری است.

روانشاد ادامه داد: وقتی کتاب یکی از موضوعات محوری مبلمان شهری، فضاسازی شهری، زیباسازی شهری و حتی تولید محصولات جانبی قرار گیرد، قطعاً تأثیر بسزایی در بالا رفتن ارزش کتابخوانی خواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی این اداره‌کل در برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری مشترک با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، افزود: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار