نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت:بیکاری مهمترین مشکل و بحران در لرستان است و متاسفانه لرستان از اولین استانهایی می‌باشد که رقم بیکاری آن سرسام‌آور است.
کد خبر: ۳۹۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 14 March 2017
مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان لرستان مهمترین مشکل استان لرستان را بیکاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه لرستان از اولین استانهایی می‌باشد که رقم بیکاری آن سرسام‌آور است و وضعیتی بحرانی دارد.


وی افزود: آمار بالای بیکاری در لرستان موجب شده است که نرخ مهاجرت استان نیز روز به روز افزایش پیدا کند به گونه‌ای که بسیاری از جوانان تحصیل کرده که منابع انسانی غنی و ثروت بزرگی محسوب می‌شوند برای کسب شغل به استانهای دیگر مهاجرت می‌کنند، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب و  ایجاد فرصت‌های شغلی جلوی این روند را گرفت.


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: لرستان استانی ثروتمند است که دارای ذخایر غنی معدنی و آب و خاک حاصلخیز و بسیار خوبی است و در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و لذا ما باید از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت بیکاری و اشتغال و استان استفاده کنیم.


کیانپور پایدار کردن وضعیت صنعت استان را از اقدامات ضروری برای بهبود وضعیت موجود در لرستان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت استان را برداریم تا حداقل اشتغال موجود حفظ شود.


رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم اگر می‌خواهیم بخش خصوصی به استان بیاید باید راه های جذب بخش خصوصی را نیز فراهم کنیم و امتیازهایی به این منظور در نظر بگیریم.


وی انتخاب شدن لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی را بزرگترین توفیق حاصل شده برای این استان در سال ۹۵ دانست و اظهارداشت: از دیگر اقدامات خوب می‌توان به تشکیل ستاد تسهیل اشاره کرد اما با این وجود به سوری از بانک نتوانستند توقعی که از آنها می‌رفت را اجرا کنند لذا همه ما باید کمک کنیم مصوبات ستاد تسهیل به خوبی اجرا شود.


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک های خصوصی در لرستان انتقاد کرد و گفت: بانک های خصوصی از نعمت سپرده‌های مردم لرستان بهره‌مند می‌شوند اما آنها را خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند، ضمن اینکه با رویه‌ای که بانک‌های خصوصی در پیش گرفته و سودهای بالا پرداخت می‌کنند در سال های آینده با مشکل مواجه می‌شوند.


کیانپور آغاز فعالیت مجدد کارخانه سیمان دورود را از اقدامات خوبی صورت گرفته در سال ۹۵ در حوزه شهرستان دورود عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته فاز اول کارخانه فولاد ازنا نیز حال تکمیل است و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد که این می‌تواند در رونق وضعیت اشتغال منطقه موثر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار