استاندار لرستان بر تامین سرمایه در گردش ۵۴۰ واحد پروار بندی گوسفند و گوساله در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ 28 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، ابوطالب شفقت امروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و برخی معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی انجام شد با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: با توجه به وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان و تنوع آب و هوایی اولویت اقتصاد این استان کشاورزی است.

وی بیان کرد: با توجه به پراکنش مناسب بارندگی در لرستان پیش بینی می‌شود ۵۸۰ هزار گندم از مزارع استان برداشت شود که در تاریخ کشاورزی استان بی‌سابقه است.

استاندار لرستان به افزایش ۳ برابری کشت دانه‌های روغنی در دولت سیزدهم، گفت: راهکار‌ها و تدابیر لازم برای برداشت محصولات کشاورزی استان انجام شده است.

شفقت در این دیدار بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ نیمه‌تمام لرستان و لزوم توجه بیشتر به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۱۲ هزار هکتار که مطالعات آن هم انجام شده است تاکید کرد.

وی به ضرورت تامین سرمایه در گردش ۵۴۰ واحد پرواربندی گوسفند و گوساله استان هم اشاره کرد و گفت: با تامین سرمایه در گردش ۵۴۰ واحد پرواربندی گوسفند و گوساله علاوه بر اینکه ۱۰ هزار تن به ظرفیت گوشت قرمز استان اضافه می‌شود برای یک هزار نفر هم شغل ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی هم در پایان این دیدار به مدیر دفتر دستور تشکیل یک کارگروه ظرف دو هفته آینده با محوریت خاوازی قائم مقام وزیر و معاونت برنامه‌ریزی با عضویت معاونت آب و خاک، معاونت تات، معاونت بهبود تولیدات دامی و گیاهی وزارت جهاد کشاورزی را داد و قرار است در این کارگروه موضوعات و چالش‌های کشاورزی لرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار