مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور حکم سبز توسط یک مقام قضایی، برای یکی از متخلفان زیست‌محیطی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲ 29 May 2024

علی سالاروند امروز (نهم خرداد ماه) گفت: یک متخلف زیست‌محیطی که برخلاف قوانین و مقررات قانونی، اقدام به تخلیه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در اطراف رودخانه کرده بود، با رای سبز مرجع قضایی به ٣٠ روز خدمات رایگان عمومی برای پاکسازی حاشیه رودخانه‌ای که در آن اقدام به تخلیه پسماند‌های عمرانی کرده بود، محکوم شد.

وی ادامه داد: با توجه به عمل ارتکابی این فرد در راستای تخلیه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و پسماند شهری در حریم رودخانه، پرونده قضایی برای متخلف مورد نظر تشکیل و با پیگیری‌های انجام‌شده، حکم محکومیت توسط مراجع قضایی صادر شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر حکم صادره این متخلف زیست‌محیطی به پرداخت جریمه نقدی به‌دلیل ضرر و زیان محیط زیست محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از مقام قضایی و همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد به‌دلیل صدور این حکم سبز گفت: صدور احکام جایگزین بویژه احکام سبز، تأثیر بسزایی در راستای فرهنگ‌سازی دارد و زمینه اصلاح متخلفان و مشارکت آن‌ها در حفاظت از محیط زیست را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار