گزارش تابناک ازنداشتن پزشکی قانونی در پلدختر
شهرستان پلدختر که چند وقت پیش بعد از چند ماه با نداشتن پزشکی قانونی دچار مشکل شده بود طی جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه ، پزشکی قانونی معلوم و شروع به کار کرد که دوباره از اول شهریور ماه امسال شهرستان از وجود آن محروم شد .
کد خبر: ۱۱۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱ 26 October 2015

شهرستان پلدختر که چند وقت پیش بعد از چند ماه با نداشتن پزشکی قانونی دچار مشکل شده بود طی جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه ، پزشکی قانونی معلوم و شروع به کار کرد که دوباره از اول شهریور ماه امسال شهرستان از وجود آن محروم شد .

به گزارش خبرنگارتابناک درپلدختر ، جمعی از مردم شهرستان پلدختر با مراجعه به دفتر نمایندگی برنا مراتب نارضایتی خود را از نداشتن پزشکی قانونی در این شهرستان اعلام داشتند .

یکی از شهروندان پلدختر به خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: نبود پزشکی قانونی از اول شهریور امسال باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم و دستگاه های مرتبط و اعتراض مردم شده است .

حسن کریمی افزود: مشکلات ناشی از عدم وجود پزشکی قانونی برای شهرستان یکصد هزار نفری ، قابل اغماض نیست و برای مردم به معضلی تبدیل شده است .

یکی از اهالی شهرستان پلدختر که شخصی از اقوامش در اثر تصادف جان خود را از دست داده بود و نیاز به پزشکی قانونی داشت به خبرنگار برنا گفت: خانواده و بستگان متوفی به علت نبود پزشکی قانونی و انتقال جسد به مرکز استان متحمل هزینه های زیادی شدند .

محمد نجفی افزود: آنها مجبور شدند ، مسافت 110 کیلومتری پلدختر تا مرکز استان (خرم آباد) را طی کرده که این مسئله علاوه بر وقت گیر بودن ، خطرات جاده نیز مزید بر علت می باشد .

وی گفت: با توجه به این که فرد فوت شده روستایی بوده ، تامین هزینه رفت و برگشت به مرکز استان برای خانواده متوفی بسیار مشکل بود که نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر برای مردم این منطقه مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است .

وی افزود: وجود پزشکی قانونی برای شهرستان پلدختر ضرورت دارد و برای مشکلات ناشی از آن باید چاره اندیشی کرد .

شهروند دیگری پلدختری گفت: مردم این شهرستان به دلیل نبود پزشکی قانونی و موارد مربوط به آن مانند فوت ، مصدومیت و نزاع مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند که این امر برای آنها دشوار و مشکل آفرین است .

پگاه حسنوند با انتقاد از نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر ، افزود: مردم این شهرستان از این مشکل و سرگردانی خود به شدت معترض هستند که ان موضوع باعث انتد و اعتراض مردم شهرستان شده است .

یکی از شهروندان که مادرش به رحمت خدا رفته بود با ناراحتی زیاد و بغض در گلو از مسئولان خواست برای استقرار پزشکی قانونی در شهرستان به طور جدی اقدام کند و مردم را از وضعیت سرگردانی و سر درگمی نجات دهند .

علی بازگیر افزود: قطع نظر از طی کردن مسافت رفت و برگشت تا خرم آباد ، سختی راه و رنج سفر و هزینه ، چرا شهرستانی با این جمعیت پزشک قانونی نداشته باشد .

وی گفت: از آنجا که پزشکی قانونی تنها برای رسیدگی به امور متوفیان نیست وگره کارهای زیادی از مردم با حضور در این مرکز گشوده می شود وجود آن در شهرستان لازم و ضروری است .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر وجود پزشکی قانونی را در شهرستان امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مدتی است که شهرستان از نبود پزشکی قانونی رنج می برد و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است .

احمد کرموند افزود: دادن پزشک برای شبکه بهداشت و درمان امری اجباری نیست و طبق دستورالعمل ما در این رابطه وظیفه ای نداریم اما چنانچه دادگستری اعلام نیاز کند شبکه بهداشت می تواند با آن همکاری کند .

وی گفت: در صورتی که دادگستری رضایتمندی پزشک را جلب کند و در کار شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مداخله نکند ما می توانیم همکاری کرده و پزشک دیگری را به عنوان پزشکی قانونی به آنها معرفی کنیم .

فرماندار پلدختر گفت: هراز گاهی این شهرستان با خلا پزشکی قانونی مواجه است و با توجه به این که پزشکی قانونی جز تشکیلات و زیر مجموعه قوه قضاییه است و در سطح کلان پزشکان آموزش دیده ای برای این مهم تربیت شده اند .

نورالدین درمنان با بیان این که با کمبود نیروی انسانیو مجرب پزشکی قانونی مواجه هستیم افزود: در شهرستان پلدختر ، دکتر عادل که جز پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان است و به سیستم پزشکی قانونی ارتباطی ندارد ، کار پزشکی قانونی را در این شهرستان انجام می داد .

وی گفت: در این رابطه شبکه بهداشت و درمان شهرستان با دکتر عادل به عنوان پزشکی قانونی همکاری می کرد که اخیرا به وی ابلاغ شد به لحاظ این که شما جزیی از این مجموعه هستید و در قبال پزشکی قانونی مسوولیتی ندارید.

وی افزود: با توجه به این موضوع دکتر عادل از کار پزشکی قانونی کنار رفت و در شبکه بهداشت و درمان به کار خود ادامه داد.

فرماندار پلدختر گفت: در این رابطه خود پیگیر موضوع شده و به دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان مراجعه کردم و خواستار تمدید ماموریت دکتر عادل به عنوان پزشکی قانونی شهرستان پلدختر به مدت یک سال شدم .

درمنان افزود: که در مدت یک سال بتوان یک پزشکی قانونی مجرب و دوره دیده را در شهرستان پلدختر مستقر کرد تا این مشکل در دراز مدت و برای همیشه حل شود.

وی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی با این پیشنهاد موافقت کرد و قرار شد فرمانداری طی نامه ای به صورت کتبی این موضوع را درخواست کند .

وی ابراز امیدواری کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با این درخواست موافقت و همکاری کند تا این مشکل در کوتاه مدت حل شده تا در دراز مدت نیروی پزشکی قانونی معرفی شود و مشکل موجود حل شود .

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به این که شهرستان پلدختر از لحاظ جغرافیایی گسترده و جمعیت زیادی دارد و مرکز ثقل و گلوگاه استان های شمال به جنوب و غرب به جنوب است علاوه بر بار ترافیکی بیش از 0 1هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی این شهرستان عبور می کنند.

درمنان افزود: این موضوع موجب بروز حوادث رانندگی و تصادفات خونین و ناگوار می شود و به مرگ منجر شده که وجود پزشکی قانونی در این شهرستان را لازم و ضروری می سازد .

وی گفت: علاوه بر تصادفات خونین ، تصادفات معمولی نیز در شهرستان پلدختر مزید بر علت است که حمل جسد و جنازه از پلدختر به خرم آباد دشوار و ملال آور است .

فرماندار پلدختر اظهار داشت: به دنبال این مسئله هستیم که پزشکی قانونی به طور ثابت و مرتب در حوزه شهرستان پلدختر وجود داشته باشد . #

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار