امام جمعه پلدختر در این نشست گفت:انقلاب اسلامی بر اساس تفکر امام شکل گرفت وتفکرات امام نیزمتاثر از آموزه های دینی بود.
کد خبر: ۱۷۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 09 February 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از پلدختر لرستان، صبح روز دوشنبه 20 بهمن ماه جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با حضور فرماندار ، امام جمعه ودیگر اعضای شورای شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه پلدختر در این نشست گفت:انقلاب اسلامی بر اساس تفکر امام شکل گرفت وتفکرات امام نیزمتاثر از آموزه های دینی بود.

وی با بیان اینکه یکی از اندیشه های امام نفی سلطنت بود، افزود:به اعتقاد امام (ره) سلطنت وپادشاهی متکی بر آراء مردم نیست ومردم هیچ نقشی در آن ندارند حجة السلام محمدسوری بابیان اینکه جکومت سلطنتی ارثی است واز نظر امام خمینی (ره) هیچگونه نظارتی بر حاکم وقت نبود بیان کرد: به فرموده امام(ره) این شیوه از حکومت خلاف اسلام بود و با آموزه های دینی ما نیز سازگاری نداشت.

سوری دلایل نفی حکومت شاه توسط امام (ره)را مخالفت با حقوق بشردانست وافزود: از نظر امام (ره)حکومت شاه در ایران ماهیتی ظالمانه داشت واز نوع کهنه ارتجاعی ونظامی بود.

وی با بیان اینکه امام مشروطیت را نقد می کردند چون با مشروعیت ارتباط نداشت؛ تصریح کرد: از دیدگاه امام (ره) تا زمانی که حاکمان با علما ومفسران دین ارتباط داشتند حکومت راه خود را اصلاح می کردولی با کنار زدن مشروعیت توسط حاکمان، انحراف حکومت نیز شروع شد.

سوری گفت: کسی که اشکال می گیردباید راه راهم نشان دهد لذا امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را بر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه بیان فرمودند.

وی حکومت اسلامی را حکومتی برخاسته از متن دین دانست وافزود: امام خمینی (رض ) نحوه اداره کشور را بر اساس مبانی دین به عنوان ولایت فقیه مطرح فرمودند.

سوری با بیان اینکه ولایت فقیه برگرفته از اصول دین ما وادامه دهنده راه امامت است؛یادآوری کرد: بحث ولایت فقیه اختصاص به حزب وگروه ندارد وهرکسی که روشنفکر باشد باید این را بپذیرد.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: روشنفکری در بی دینی نیست بلکه روشنفکران موثراز میان علمای دین برخاسته اند.

حجة السلام محمد سوری در پایان صحبتهای خود خواهان حضور باشکوه وفعال در راهپیمایی 22 بهمن در دفاع از امام ونظام وولایت فقیه شد.

فرماندار پلدختر نیز در این نشست با بیان اینکه این انقلاب متعلق به مردم است گفت: از خصلتهای انقلاب مردمی این است که مردم دوست دارند سرنوشتشان را خود انتخاب کنند.

نورالدین درمنان با بیان اینکه عوامل متعددی در شکست انقلابها تاثیر گذارند ، عنوان کرد: یکی از این عوامل گسست بین نسل اول انقلاب ونسل بعدی است .

درمنان با یادآوری اینکه ما توانسته ایم به خوبی اهداف وپیامهای انقلاب را به نسلهای بعدی انتقال بدهیم ؛ تاکید کرد:نشانه اش این است که درراهپیمایی 22 بهمن افراد مختلف درسنین پایین نیز شرکت دارند واین حضور نشاندهنده بالندگی انقلاب است.

فرماندار پلدخترتصریح کرد: انقلاب ما نه فقط ساختارهای سیاسی واجتماعی رژیم ستمشاهی را واژگون کرد بلکه تاثیر زیادی بر تحولات منطقه گذاشت.

نورالدین درمنان یادآوری کرد: بسیاری از نهضتهای آزادی خواهانه ایی که در دنیا وجود دارد برگرفته از انقلاب ما است.

شایان ذکر است که در این نشست هرکدام از اعضای شورا در جهت برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22 بهمن برنامه های خود را ارائه نمودند.

خبرنگار:رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار